Popis zboží Plastikový model letadla D.H.Comet 4B (1:144) - reedice - Airfix A04176
Plastiková stavebnice letadla ke slepení. Velikost: 1:144; 24,9 cm. Balení obsahuje: 39 dílků ke slepení.
Druhá světová válka výrazně narušila šance Velké Británie na pokrok ve vývoji dopravních letadel a bylo jasné, že pokud by nebyly podniknuty určité kroky, měly by USA na tomto poli brzy prakticky absolutní nadvládu. V roce 1943 tak byl ustaven Brabazonův výbor, který měl za úkol prozkoumat vyhlídky Velké Británie na poválečný vývoj v letecké dopravě. O rok později vydala tato komise řadu doporučení, přičemž jedním z nich bylo postavit pro státní leteckou společnost BOAC moderní dopravní letoun poháněný proudovými motory.
Společnost De Havilland proto začala pracovat na nových konceptech, které nakonec v roce 1946 vedly ke vzniku modelu D.H. 106 Comet. Jeho první prototyp vzlétl po velmi krátké době 27. července 1949 a do služby u BOAC konečně vstoupil jako Comet 1 v květnu 1952 a stal se tak prvním proudovým osobním letadlem na světě. S příchodem vylepšené verze Comet 2 objednávky od společností z celého světa rychle narostly, čemuž však učinila přítrž tragická ztráta dvou strojů Comet 1 společnosti BOAC v lednu a dubnu roku 1954. Její příčina zůstávala dlouhou dobu záhadou, dokud důkladné testy neodhalily do té doby neznámé problémy spojené s únavou použitých materiálů. Všechny stroje proto poté podstoupily rozsáhlou přestavbu.
Po modelu Comet 3 se objevil na scéně Comet 4, který si BOAC objednala ve velkém množství v roce 1957. Od roku 1958 pak byly objednávky British European Airways navýšeny na 14 speciálně upravených strojů Comet 4B, které měly prodloužený trup s hustším uspořádáním sedadel pro až 86 cestujících, menší rozpětí křídel a naopak přišly o palivové nádrže na náběžných hranách křídel.
Barevné schéma (Potřebné barvy):
A - DE HAVILLAND COMET 48 G-ARGM, British European Airways, London Gatwick, UK, 1973 - 11, 15, 19, 22, 33, 40, 53
B - DE HAVILLAND COMET 4B SX-DAN, Olympic Airways, London Heathrow, UK 1966 - 11, 15, 22, 33, 53
: